reklama

Dobre i tanie formy reklamy dla początkującego biznesu

Początek rozwijania biznesu to trudny okres. Mozolnie budujemy podstawy firmy, staramy się stworzyć zespół zgranych pracowników, promujemy pierwsze produkty i wchodzimy w świat marketingu. Staramy się uświadomić pierwszych klientów o istnieniu naszej nowej marki. Nie jest to proste zadanie, bo obecnie rynek marketingowy jest przepełniony zarówno liczbą reklam, jak i sposobami promocji. Przy czym nie każdy sprawdzi się lub nie jest w zasięgu nowo powstałej firmy.
Jak więc promować nową markę na rynku? Jakie sposoby reklamy, będą najskuteczniejsze i jakie najlepiej zacząć jak najwcześniej wprowadzać w życie?

Poczta pantoflowa

Poczta pantoflowa, czyli inaczej plotki, pogłoski, przekazywanie wiadomości z ust do ust wydaje się dziwnym sposobem na reklamę. Jednak jeśli dopiero zaczynasz rozkręcać biznes warto rozpowiedzieć o tym, wśród znajomych i rodziny, powiedzieć sąsiadom i popytać czy nie potrzebują danych produktów lub usług. W ten sposób można zdobyć pierwszych klientów, a także pierwsze opinie na temat produktów, logo, nazwy firmy.
Na podstawie takich pierwszych wrażeń nawet najbliższych, znajomych czy sąsiadów można wyciągnąć pierwsze wnioski i wyłapać pierwsze błędy, które szybko można skorygować.
Na dodatek ten rodzaj pierwszej reklamy jest tani, a w zasadzie to nic nie kosztuje, a może wygenerować pierwsze pieniądze w firmie i dać zaczątek budowania bazy klientów.

Profil na social media

Reklama w Internecie w obecnych czasach to ważna część marketingu. W dodatku jest bardzo tania, a początkowo może nawet nic nie kosztować.
Konto firmy na Instagramie, Twitterze, czy Facebooku można prowadzić samemu, bez potrzeby specjalnego sprzętu. W zasadzie na początek wystarczy dostęp do Internetu i aparat, nawet ten w telefonie. To w zupełności wystarczy do robienia pierwszych zdjęć na Instagrama, w których przedstawisz swoje pierwsze produkty i zainteresujesz pierwszych obserwujących.
To początek twojej reklamy w social mediach. Później wystarczy tylko regularnie dodawać ciekawe posty, opisywać produkty, pokazywać jak można je wykorzystać, rozpoczynać dyskusję z klientami, słuchać ich uwag i wdrażać je w dalsze poczynania.
Dzięki temu zbudujesz nie tylko zaczątki większej reklamy w social mediach, ale rozpoczniesz budowę pozytywnego wizerunku firmy, budowanie public relations, a także zaczniesz badać swoich klientów pod kątem ich potrzeb i tego jak możesz je zaspokoić. Założenie profilu swojej firmy to inwestycja w przyszłość swojej firmy, która początkowo zabierze niewielkie pieniądze.

Strona internetowa

Dzisiaj coraz więcej robimy w sieci. Już nie tylko czytamy informację, rozmawiamy z przyjaciółmi, ale także szukamy opinii na temat produktów i kupujemy online. Dlatego ważne jest, by mieć stronę internetową.
Dzięki niej możemy w przejrzysty sposób oferować klientom swoje produkty online, ale także pokazuje to profesjonalizm i także buduje wizerunek marki. Każda dobra, stabilna i wiarygodna firma ma obecnie swoją stronę internetową. Brak własnej przestrzeni online postrzegany jest jako podejrzany i znacznie obniża zaufanie klienta względem produktu i całej marki.
Wymaga to pewnej inwestycji w napisanie dobrej strony, jednak na początek nie musi być to nic skomplikowanego. Wystarczy by znalazły się na niej najważniejsze elementy jak przedstawienie oferty, koszyk, który umożliwi złożenie zamówień online, metoda płatności i kontakt do firmy w razie problemów.
Kiedy firma będzie się rozwijać możesz wtedy pomyśleć o znacznej rozbudowie swojej strony.

Marketing szeptany

Dużą rolę w markeitngu odgrywają obecnie różnie fora i strony zawierające dyskusje na temat danych produktów, czy usług. Warto śledzić takie fora i w miarę możliwości tworzyć w nich wątki na temat własnej firmy. To tak zwany marketing szeptany – jest to forma online poczty pantoflowej.
Jednak znacznie ważniejsza. Obecność naszej firmy na takich forach, wspominanie o niej na wątkach dotyczącej naszej branży, czy opinie na niej wystawiane to ważne źródło informacji dla potencjalnych klientów, a także poświadczenie, że nasza firma jest wiarygodna, rzetelna i ma wysokiej jakości produkty.

SEO

SEO, czyli pozycjonowanie stron pod wyszukiwarkę. Wydaje się to dość skomplikowane jak na początek drogi z marketingiem, jednak warto się tym zainteresować, po stworzeniu strony internetowej.
Warto bowiem z czasem zapełniać ją różnymi tekstami o charakterze zapleczowym, w którym dokładniej opisywaliśmy nasze produktu lub usługi, polecali nasze rozwiązania, przedstawiali zarówno ciekawą i przydatną wiedzą a także nasze produkty.
Dzięki temu nasza strona zostaje uznawana przez algorytmy wyszukiwarek za bardziej wiarygodną i wartościową, dzięki czemu pojawia się wyżej wśród wyników wyszukiwań.
Pomaga temu również użycie słów kluczowych – czyli haseł, które wpisujemy do wyszukiwarki, a które algorytmy znajdują w tekstach publikowanych na stronach. Dzięki temu jesteśmy w stanie od początku działalności trafiać do większej liczby potencjalnych klientów

Ulotki

Ulotki to według wielu forma reklamy, która odchodzi w zapomnienie. Coraz mniejsze jest bowiem zainteresowanie, jakie budzą, za to coraz częściej trafiają do kosza nawet nieprzeczytane. Mimo to, jeśli jesteś początkującym przedsiębiorcom i dopiero zaczynasz marketing warto wypuścić kilka serii ulotek. Dzięki temu w tani sposób przedstawisz na przykład lokalnej społeczności na przykład w gminie, że masz firmę świadczącą konkretne usługi lub oferującą dane produkty.
Najlepiej takie ulotki wrzucać do skrzynek pocztowych lub rozdawać je podczas większych imprez wśród lokalnej społeczności na przykład na festynach. Dzięki trafisz do dużej społeczności i będziesz w stanie zacząć tworzenie świadomości istnienia marki.