Jaką formę reklamy wybrać?

Marzeniem wielu osób jest posiadanie własnej firmy. Nie da się jednak ukryć, że aby firma dobrze prosperowała, musimy odpowiednio o nią zadbać. Kluczem do osiągnięcia sukcesu wydaje się być zatrudnienie wykwalifikowanych oraz doświadczonych pracowników. Nie da się ukryć, że znalezienie takich ludzi może być nieco problematyczne. Nawet jeżeli uda nam się jednak to zrobić, nie przesądza to o sukcesie naszej firmy. Niezmiernie istotna jest również odpowiednia promocja dóbr oraz usług oferowanych przez firmę. Bez względu na przedmiot działalności firmy, powinniśmy zadbać o właściwą reklamę. Reklama przybiera rozmaite formy. Nie da się ukryć, że do najbardziej popularnych z nich należą: ulotki, billboardy czy strony internetowe. Dobrą reklamę stanowią również pozytywne opinie klientów o produktach bądź usługach oferowanych przez firmę, ale na te mamy akurat pośredni wpływ. Jaką więc formę reklamy wybrać i jaka reklama będzie dla nas gwarancją sukcesu? Na to pytanie nie ma rzecz jasna jednoznacznej odpowiedzi. W tym artykule zostaną jednak omówione pokrótce zalet oraz wady najpopularniejszych form reklamy.

Czy ulotki są takie złe?

Nie da się ukryć, że jedną z najbardziej powszechnych form reklamy są ulotki. Niewątpliwą zaletą ulotek jest to, że są stosunkowo tanim rozwiązaniem reklamowym. Nie da się zaś ukryć, że rozwiązania korzystne finansowo wydają się być niesamowicie kuszące. Ulotki jest to szczególnie dobre rozwiązanie dla firm, które dopiero rozpoczynają swoją działalność. Dla takich firm szczególnie istotne jest bowiem zdobycie pozycji na rynku dóbr i usług. Młode firmy dysponują stosunkowo niewielkim budżetem, który nie pozwala na drogie rozwiązania reklamowe. Dlatego też dystrybucja ulotek wydaje się być całkiem rozsądnym rozwiązaniem reklamowym. Ulotki mają jednak swoje wady. Brak pomysłu na właściwe hasło reklamowe oraz nieodpowiednia grafika mogą sprawić, że nasz przekaz będzie mało skuteczny. Ciężko również mieć kontrolę nad osobą, która rozdaje ulotki. Zazwyczaj bowiem nie mamy wpływu na jej zachowanie i nie widzimy tego w jaki sposób zachowuje się wobec potencjalnych klientów. Jeżeli nasza firma dopiero rozpoczyna swoją działalność, dobrym rozwiązaniem wydaje się być samodzielna dystrybucja ulotek. Takie rozwiązanie ma wiele zalet. Nikomu bowiem nie zależy na skutecznej reklamie tak bardzo jak właścicielowi firmy. Reasumując, nie da się ukryć, że forma reklamowa jaką są ulotki posiada zarówno wady jak i zalety. Jeżeli jednak zadbamy o właściwe hasło reklamowe i odpowiednią dystrybucję, ulotki będą dobrym rozwiązaniem, zwłaszcza dla niewielkich firm, które dopiero co rozpoczynają swoją działalność.

Billboardy – czy to dobry wybór?

Równie popularną formą reklamy jak ulotki są billboardy. Billboardy umieszcza się najczęściej w miejscach, które są widoczne dla dużej rzeszy ulic. Można je więc umieścić przy rogach ulic lub w okolicy deptaków. Wiele osób zadaje sobie następujące pytanie: „jaki powinien być skuteczny billboard?”. Nie da się ukryć, że odpowiedź na to pytanie nie jest jednoznaczna. Przede wszystkim należy zadbać o umieszczenie billboardu we właściwym miejscu. Kolejną ważną kwestią jest dobór odpowiedniego hasła reklamowego oraz grafiki, która przykuje uwagę. Czy jednak billboard jest skuteczną formą reklamy? Z całą pewnością, billboard usytuowany w odpowiednim miejscu i z dobrym hasłem reklamowym, ma szansę być dobrą reklamą. Nie da się jednak ukryć, że zewnętrzna forma reklamy jaką jest billboard ma również swoje wady. Przede wszystkim należy zwrócić uwagę na fakt, że billboardy mogą być uszkadzane przez niekorzystne warunki atmosferyczne. Nie da się również ukryć, że uszkodzić go mogą także czynniki mechaniczne. Jeżeli zdecydujemy się na to rozwiązanie musimy więc pamiętać o tym, aby billboard był wykonany z dobrej jakości materiałów. Musimy pamiętać, że to do nas należy dbałość o billboard. Billboard w złym stanie może być bowiem antyreklamą, a tego byśmy przecież nie chcieli.

Reklama w prasie

Kolejnym dosyć popularnym rozwiązaniem jest reklama naszych dóbr oraz usług w lokalnej gaziecie. Zaletą takiego rozwiązania jest fakt, że nasz przekaz może dotrzeć do dużej ilości osób, które zamieszkują naszą okolicę. Takie rozwiązanie powinno być także dość korzystne pod względem finansowym. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że jeżeli zdecydujemy się na zamieszczanie reklam naszych usług częściej niż raz, prawdopodobnie będziemy mogli liczyć na zniżkę. Nie da się jednak ukryć, że reklama w prasie ma również wiele wad. Czytelnicy nie przepadają bowiem za stronami reklamowymi w gazecie. W wielu przypadkach, czytelnicy pomijają stronę, która promuje jakiś produkt czy usługę. Nasz przekaz może więc nie dotrzeć do dużej rzeszy osób. Poza tym, oczywistą wadą takiego rozwiązania jest również to, że aby móc się zapoznać z naszą reklamą, trzeba kupić gazetę. Nie każdy ma natomiast w zwyczaju codzienne przeglądanie prasy. Może się więc zdarzyć, że decydując się na reklamę w prasie, możemy nie dotrzeć do wielu członków grupy docelowej.

Podsumowując wyżej zebrane rozważania bez większych trudności można dojść do wniosku, że ciężko jest jednoznacznie stwierdzić jaka forma reklamy jest najkorzystniejsza. Zależy to bowiem od wielu rozmaitych czynników. Do najbardziej popularnych form reklamy należą: ulotki, billboardy, plakaty reklamowe. Popularna jest również reklama w codziennej prasie. Każda z wyżek wspomnianych form reklamy ma swoje wady i zalety. Rozdawanie ulotek będzie dobrym rozwiązaniem dla firm, które dopiero rozpoczynają swoją działalnośc. Jest to bowiem rozwiązanie stosunkowo ekonomiczne. Billboardy będą skuteczne wówczas, gdy zadbamy o odpowiednie hasło oraz grafikę. Jeżeli chodzi zaś o reklamę w prasie, dobrze byłoby gdyby nie stanowiła ona jedynej formy reklamy naszych usług.