Jakie reklamy telewizyjne lubimy oglądać?

Ciężko byłoby wyobrazić sobie współczesny świat bez telewizji, internetu oraz różnego rodzaju aplikacji, z których korzystamy każdego dnia. Nie da się również ukryć, że większość z nas wolny czas spędza korzystając z różnego rodzaju mediów społecznościowych. Lubimy również spędzać sporo czasu oglądając ulubione programy telewizyjne oraz seriale. Jeżeli oglądamy seriale albo jakiekolwiek programy telewizyjne, musimy liczyć się z tym, że prędzej czy pózniej będziemy mieli do czynienia z reklamami. Reklamy jesteśmy zmuszeni oglądać nawet kilkukrotnie podczas jednego seansu. Nierzadko zdarza się, że przerwa reklamowa trwa kilkanaście minut, choć niektórzy złośliwie twierdzą, że czasami czas ich trwania sięga nawet trzydziestu minut. I choć trudno nie dopatrzyć się w tym pewnej przesady, nie da się ukryć, że przerwy reklamowe bywają irytujące. Irytujący jest zarówno długi czas trwania przerwy reklamowej jak i sama tematyka reklam. Reklamy są jednak dzwignią handlu i ciężko byłoby wyobrazić sobie bez nich nasze życie. Jak jednak sprawić, by reklama telewizyjna była skuteczna i jednocześnie nie zniechęcała potencjalnych klientów do skorzystania z reklamowanego produktu lub usługi?

Czas trwania reklamy

Nie da się ukryć, że im dłuższa reklama tym bardziej się niecierpliwimy. Nie da się jednak ukryć, że pewnych kwestii nie da się omówić ogólnikowo. Czasami dłuższy czas trwania reklamy jest potrzebny po to, by zaprezentować dany produkt lub usługę we właściwy sposób. Bardzo ważne jest jednak to, by nie przesadzać z długością trwania danej reklamy. Jeżeli reklama będzie zbyt rozwlekła, oglądający może stracić zainteresowanie. Co do zasady nie lubimy reklam, dlatego reklamodawca ma niesamowicie trudne zadanie. Jeżeli reklama jest jednak dość krótka, oglądamy ją z większą dozą zrozumienia i sympatii. Należy jednak pamiętać, by nie popadać w drugą skrajność. Zbyt rozwlekłe reklamy nie są rzecz jasna niczym pożądanym, ale podobnie rzecz ma się ze zbyt krótkimi reklamami. Reklama trwająca niesamowicie krótko może sprawić, że nie będziemy wiedzieć co tak naprawdę przed chwilą obejrzeliśmy. Bardzo ważne jest natomiast, aby reklama zapadła nam w pamięć. Może to być trudne w przypadku zbyt krótko trwającej reklamy.

W jaki sposób należy przedstawić produkt?

To w jaki sposób przedstawimy dany produkt lub usługę w znaczącej mierze przesądza o tym, czy osiągniemy sukces. Należy mieć na uwadze, że ograniczony czas sprawia, że musimy poważnie zastanowić się nad doborem hasła reklamowego. Ciężko bowiem wyobrazić sobie reklamę bez odpowiedniego hasła. Hasło powinno być zwięzłe i musi zapadać w pamięć. Chyba każdy z nas pamięta popularne hasło: „Jesteś tego warta”. Tekst ten usłyszymy w popularnej reklamie produktów kosmetycznych pewnej firmy. Nie da się ukryć, że zapada on w pamięć i większość z nas kojarzy raczej produkty firmy, która posługuje się wyżej wspomnianym hasłem reklamowym. Niezmiernie istotne jest również to, aby podczas trwania reklamówki przedstawione zostały najistotniejsze cechy danego produktu lub usługi. Mają to być cechy, które sprawią, że potencjalny klient będzie zainteresowany skorzystaniem z naszego produktu lub usługi. Jeżeli odpowiednio się do tego przyłożymy, osoba która ogląda reklamę faktycznie skusi się na dany produkt. Z reklamą w telewizji wiążą się zazwyczaj spore koszty. Z tego też względu należy odpowiednio przygotować kampanię reklamową. Poświęćmy więc dużo czasu na zastanowienie się jakie hasło wybrać i w jaki sposób przedstawić dany produkt.

Kulturalne reklamy

Niezmiernie istotne jest to, aby reklamy były kulturalne. Oznacza to, że nie powinny one nikogo obrażać. Wydaje się to zresztą dosyć oczywiste. Nie da się jednak ukryć, że reklamy nie powinny również poruszać zbyt kontrowersyjnych tematów. Kontrowersje zazwyczaj przyciągają uwagę. Nie da się jednak ukryć, że umieszczanie w swoich reklamach kontrowersyjnych treści wiąże się z ryzykiem i to dość sporym. Pewnym osobom może się to spodobać, ale inne osoby mogą być zniesmaczone. Może więc okazać się, że pewne osoby zniechęcą się do oferowanych przez nas produktów i usług już na zawsze. Zastanówmy się więc czy warto aż tak ryzykować. Ponadto, reklamy mogą być oglądane przez małe dzieci. Jak zaś powszechnie wiadomo, dzieci bardzo łatwo zapamiętują rozmaite rzeczy, tym hasła reklamowe. Jeżeli hasło reklamowe będzie zbyt śmiałe, a dziecko będzie je powtarzać w sytuacjach dnia codziennego, może narazić się na nieprzyjemności. Rodzice dziecka mogą zaś mieć pretensje do reklamodawcy o to, że zamieszcza on nieodpowiednie treści. Nie da się również ukryć, że jeżeli niektóre osoby lub pewne grupy społeczne poczują się urażone naszą reklamą, możemy być zmuszeni zapłacić im odszkodowanie. Są to oczywiście skrajne przypadki. Nie da się jednak ukryć, że i takie sytuacje mają miejsce we współczesnym świecie.

Podsumowując wyżej zebrane rozważania bez większych trudności można dojść do wniosku, że reklamy w telewizji są niesamowicie powszechnym zjawiskiem. Nie da się ukryć, że większość reklam bywa irytująca. Nie możemy również ukryć, że reklamom zarzuca się kradzież naszego czasu. Aby reklama była skuteczna, a przy tym nie spotykała się z nieprzychylnymi opiniami, powinna spełniać kilka zasad. Przede wszystkim nie należy przesadzać z długością jej trwania. Zbyt długie i rozwlekłe reklamy bywają wyjątkowo irytujące i ciężko się je ogląda. Kolejną ważną kwestią jest właściwy dobór hasła reklamowego. Hasło reklamowe powinno być krótkie, zwięzłe, ale musi zapadać w pamięć. Dzięki temu nasz produkt lub usługa zawsze będzie z nim kojarzony. Decydując się na reklamę, pamiętajmy również o tym, by wystrzegać się kontrowersyjnych treści.