Korzyści i zagrożenia płynące z reklam

Posiadanie własnej firmy nie oznacza, że możemy osiąść na laurach. Nie da się bowiem ukryć, że jedynie dobrze prosperując firma przynosi nam zysk. Aby firma była w dobrej kondycji, należy zadać sobie odpowiednio wiele trudu. Przede wszystkim musimy zadbać o odpowiednio wykwalifikowaną i doświadczoną kadrę pracowniczą. Niezmiernie ważna jest również reklama produktów oraz usług oferowanych przez firmę. Aby oferta naszej firmy miała szansę dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych klientów, musimy zadbać o to, by we właściwy sposób je zareklamować.

Najpowszechniejsze formy reklamy

Jak powszechnie wiadomo, reklama jest dzwignią handlu. Aby jednak reklama pełniła swoją rolę, musi spełniać określone wymogi. Decydując się więc na reklamę dóbr oraz usług oferowanych przez naszą firmę powinniśmy pamiętać o tym, by wybrać odpowiednią formę. Decydując się na reklamę w internecie, powinniśmy wiedzieć, że do najpowszechniejszych form reklamy w internecie zaliczyć możemy banery oraz e-mail marketing. Banery są najstarszym rozwiązaniem reklamowym i bardzo wiele osób decyduje się na tę formę reklamy. Nie należy również zapominać o tym jak ważna jest reklama tradycyjna. Najpopularniejszym sposobem reklamowania produktów w sposób tradycyjny jest dystrybucja ulotek. Rozdawanie ulotek jest niezmiernie ekonomicznym rozwiązaniem. Nie da się również ukryć, że dość skutecznym. Możemy bowiem w ten sposób dotrzeć do bardzo szerokiego grona potencjalnych klientów. Kolejną, bardzo popularną formą reklamy są billboardy. O powszechności tej reklamy może świadczyć chociażby to, że każdego dnia wszyscy mijamy kilka billboardów. Nierzadko zdarza się, że mijamy ich znacznie więcej, na przykład kilkanaście. Billboardy zobaczyć można przy rogach często uczęszczanych ulic czy w pobliżu deptaków. Regułą jest umieszczanie billboardów w pobliżu miejsc, obok których przechodzi codziennie duża liczba osób. Kolejną często spotykaną formą reklamy zewnętrznej są plakaty. Rozwieszanie plakatów jest bardzo ekonomicznym i dość skutecznym rozwiązaniem. Plakaty mogą nas zachęcać do uczestnictwa w jakimś wydarzeniu, do skorzystania z określonej usługi lub do zakupienia określonego towaru. Aby plakat odniósł skutek, koniecznie należy zadbać o odpowiednią grafikę oraz o hasło.

Co daje nam reklama?

Nie da się ukryć, że poprowadzona we właściwy sposób kampania reklamowa może sprawić, że przybędzie nam nowych klientów. Dotychczasowi klienci będą zaś widzieć, że dbamy o właściwą promocję naszej marki. Niewątpliwą korzyścią reklamy jest również to, że korzystają na niej różnego rodzaju wydarzenia kulturalne oraz sportowe. Często bowiem różne firmy decydują się wspierać finansowo jakieś wydarzenie, a w zamian za to organizacja którą wspieramy, poleca nasze usługi. Nie da się również ukryć, że reklama wpływa również na kulturę. Pewne hasła reklamowe na długo zapadają w pamięć i posługujemy się nimi w różnych kontekstach. Ważne więc, aby reklama nie była zbyt kontrowersyjna. Poruszanie kontrowersyjnych tematów może bowiem przynieść negatywne skutki, zwłaszcza jeżeli reklamy adresowane są do stosunkowo młodych widzów. Mówiąc krótko, można więc stwierdzić, że główną rolą reklamy jest promocja określonych usług. Oprócz tego, reklama oddziałuje jednak na kulturę oraz wspiera różnego rodzaju wydarzenia.

Zagrożenia płynące z reklamy

Nie da się ukryć, że reklamy oprócz korzyści niosą ze sobą również zagrożenia. W niektórych reklamach produkt lub usługa przedstawiany jest w sposób zbyt wyidealizowany. Może to skutkować tym, że odbiorca reklamy, który zdecyduje się zakupić produkt poczuje się oszukany. Każdy produkt ma bowiem jakieś wady, mniejsze lub większe. I chociaż w reklamach powinno się skupiać na superlatywach, nie powinniśmy przesadzać z językiem korzyści. Każdy chciałby, żeby jego marka była poważana. Nie składajmy więc obietnic, którym nie jesteśmy w stanie sprostać, gdyż wówczas – kolokwialnie mówiąc – strzelamy sobie w kolano. Oglądając każdego dnia reklamy w telewizji stajemy się również obojętni na przekaz. To kolejna wada reklam. Bombardowani zatrważająco dużą ilością reklam każdego dnia, możemy przejść obojętnie obok reklamy produktu, którego zakup faktycznie mógłby być dla nas dobry. Niektórzy zarzucają reklamom także to, że manipulują ludzmi. Reklamy wzbudzają w odbiorcach potrzebę kupna coraz to nowych towarów. Nie jest to zjawisko zawsze korzystne. Zdarza się bowiem, że kupujemy dany produkt pod wpływem chwili, a potem zdajemy sobie sprawę, że nie jest nam od w rzeczywistości potrzebny.

Podsumowując powyżej zebrane rozważania, z łatwością można dojść do wniosku, że reklamy niosą za sobą zarówno zagrożenia jak i korzyści. Wśród korzyści płynących z reklam możemy wyróżnić chociażby promocję marki czy promocję ważnych wydarzeń kulturalnych. Nie da się jednak ukryć, że reklamom bardzo często zarzuca się manipulację ludzmi oraz oszukiwanie ich. Ciężko jednak wyobrazić sobie jakąkolwiek promocję dóbr oraz usług bez reklamy. Ważne jest jednak to, by korzystać z dobrodziejstw reklamy we właściwy sposób. Jeżeli zdecydujemy się na reklamę internetową musimy wiedzieć, że do najpopularniejszych form reklamy internetowej zaliczyć można baner oraz e-mail marketing. Jeżeli chodzi zaś o tradycyjny przekaz reklamowy, powinniśmy wiedzieć, że dobrym rozwiązaniem będą plakaty, billboardy oraz dystrybucja ulotek. Jeśli będziemy wybierać właściwe formy reklamowe, możemy osiągnąć sukces. Nie da się również ukryć, że musimy zdawać sobie sprawę jak unikać niepożądanych treści w swoich reklamach. Nie zamieszczajmy więc w swoich reklamach niekulturalnych, kontrowersyjnych treści tylko po to, by wzbudzić zainteresowanie w ludziach. Unikajmy również formułowania obietnic, których nie jesteśmy w stanie spełnić.