O ulotkach słów kilka

Nie da się ukryć, że skuteczna reklama jest dźwignią handlu. Skuteczność reklamy zależy od wielu rozmaitych czynników. Na jedne z nich mamy wpływ, na injne nie. Te na które mamy wpływ dzielą się rzecz jasna na te, na które mamy większy wpływ oraz takie, na które nasz wpływ jest znikomy. Na szczęście jeśli chodzi o reklamę, na większość czynników przesądzających o jej skuteczności mamy wpływ. Reklama przybiera różne formy, takie jak: ulotki, strony internetowe czy billboardy. Ulotki są niezwykle popularną i często stosowaną formą reklamy. Każdy z nas mija codziennie wiele osób, które rozdają ulotki reklamujące rozmaite produkty czy usługi. Niestety nie da się ukryć, że bardzo wiele z takich ulotek ląduje w koszu. Co więc zrobić by reklama za pośrednictwem ulotek była skuteczna i przyniosła oczekiwane korzyści? Odpowiedź na to pytanie z całą pewnością nie może być jednoznaczna. Nie da się jednak ukryć, że zastosowanie się do kilku ważnych zasad sprawi, że reklama za pośrednictwem ulotek będzie skuteczniejsza.

Czym kierować się przy wyborze hasła?

Każdy z nas chciałby, aby ulotka przykuwała uwagę. Żeby tak się jednak stało, należy zastosować się do kilku istotnych zasad. Jedną z najważniejszych zasad jest dobór właściwego hasła reklamowego. Dobrze byłoby gdyby hasło reklamowe zawierało jakąś kuszącą obietnicę. Często można spotkać się więc z hasłami: „Wyczyścimy Twoje auto na błysk” albo „Nauczymy Cię angielskiego w miesiąc”. Hasło w formie obietnicy sprawia, że mamy ochotę przekonać sie o jej prawdziwości. Bardzo dobrym rozwiązaniem są również hasła, dzięki którym osoba, która dostanie ulotkę, poczuje się wyjątkowa. Na wielu ulotkach można zobaczyć hasła w stylu: ” Z ulotką 10 procent rabatu”. Dzięki takim hasłom, odbiorca czuje się wyróżniona. Zdaje sobie bowiem sprawę z faktu, że dzięki ulotce może nabyć jakiś produkt bądź usługę za niższą cenę niż osoba, która takiej ulotki nie otrzymała. Często więc zdarza się, że osoba, która otrzyma daną ulotkę, faktycznie zdecyduje się na skorzystanie z usługi, która jest reklamowana.

Odpowiednia grafika kluczem do sukcesu

Oprócz chwytliwego hasła, bardzo ważna jest również właściwa grafika. Najistotniejsze jest to, aby grafika współgrała z hasłem reklamowym. Jeżeli grafika nie będzie pozostawała w zgodzie z hasłem reklamowym, ulotka może nie przynieść oczekiwanych rezultatów. Osoba, która otrzyma ulotkę może poczuć się zagubiona, jeśli grafika będzie sprzeczna z hasłem reklamowym, a tego przecież byśmy nie chcieli. Grafika nie powinna być zbyt krzykliwa. Wyraziste kolory mogą bowiem sprawić, że zapoznawanie się z treścią ulotki nie będzie przyjemnym procesem. Należy jednak pamiętać także o tym, by unikać smętnych kolorów. Mogą one bowiem sprawiać dość przygnębiające i depresyjne wrażenie. Kolory takie jak szary czy czarny są bardzo eleganckie. Warto jednak połączyć je z bardziej żywymi i przyjaznymi kolorami. Wyjątkiem może być rzecz jasna reklama niektórych branż. Jeżeli za pomocą ulotek reklamujemy zakład pogrzebowy, stonowana kolorystyka będzie jak najbardziej na miejscu.

Niech potencjalny klient sam sięgnie po ulotkę!

W większości przypadków ulotki rozdawane są na rogach ulic lub na deptakach. Dzieje się tak dlatego, że takie miejsca są niesamowicie często uczęszczane przez ludzi. Z tego też względu istnieje duże prawdopodobieństwo, że uda nam się dotrzeć do grupy docelowej. Jeżeli jednak nasze usługi adresowane są do określonej grupy docelowej, powinniśmy zatroszczyć się o odpowiedni dobór miejsca, w którym będziemy rozdawać ulotki. Jeśli chcemy zareklamować usługi hotelowe, dobrym rozwiązaniem będzie rozdawanie ulotek w pobliżu dworca autobusowego oraz dworca kolegowego. Jeżeli zaś reklamujemy przedszkola lub żłobek, warto rozdawać ulotki w pobliżu blokowisk oraz domków jednorodzinnych. Wówczas istnieje duże prawdopodobieństwo, że po ulotkę sięgnie osoba, która faktycznie jest zainteresowana oferowanym przez nas produktem lub usługą.

W jaki sposób należy rozdawać ulotki?

Dystrybucja ulotek wydaje się być z pozoru czymś łatwym. Nie da się jednak ukryć, że to właśnie od sposobu dystrybucji ulotek w dużej mierze zależy nasz sukces. Zdarza się bowiem, że ulotki rozdawane są w sposób pozosrawiający wiele do życzenia. Spotkać się można z dwiema przeciwstawnymi postawami osób rozdających ulotki. Często zdarza się, że dystrybutorzy ulotek są zbyt natarczywi. Oczywiście należy w tym miejscu zaznaczyć, że rozdawanie ulotek bywa zajęciem niewdzięcznym. Ludzie bowiem mijają nas w pośpiechu i nierzadko nie mają czasu nawet na to, by zatrzymać się i zabrać ulotkę. Należy jednak pamiętać o tym, by nie być zbyt nachalnym. Wciskanie ulotek na siłę to dość często spotkany problem. Niestety, osoba, którą niejako zmusimy do zabrania ulotki, prawdopodobnie wyrzuci ją z wściekłością do pobliskiego kosza. Równie często zdarza się jednak, że dystrybutorzy są zbyt mało zaangażowani w swoją pracę. Stoją i czekają aż przechodzień sam weźmie od nich ulotkę. Jak jednak powszechnie wiadomo, tak się nie zdarza lub zdarza bardzo rzadko. Z tego też względu musimy zadbać o to, by w sposób uprzejmy i skuteczny dostarczyć ulotkę do rąk potencjalnego klienta. Jeżeli więc widzimy osobę, której chcemy wręczyć ulotkę, zaczepmy ją w uprzejmy sposób. W żadnym z wypadków nie zachodźmy jej drogi. Wystarczające będzie wyciągnięcie ręki z ulotką w stronę potencjalnego klienta. Nie zaszkodzi również powiedzieć „dziękuję”, gdy potencjalny klient zgodzi się wziąć ulotkę. Jeżeli będziemy uprzejmi, osoby, które biorą od nas ulotki z całą pewnością będą przychylniej nastawieni do nas. Istnieje również duże prawdopodobieństwo, że nie wyrzucą ulotki od razu, ale przynajmniej przeczytają co na niej pisze.

Podsumowując rozważania bez trudu można dojść do wniosku, że ulotki są powszechnie stosowanym narzędziem reklamy. Aby reklama za ich pośrednictwem była skuteczna, należy zastosować się do kilku zasad. Przede wszystkim zadbajmy o dobór właściwego hasła reklamowego oraz grafiki, która współgra z treścią. Pamiętajmy także o odpowiedniej dystrybucji. Zadbajmy o dobór miejsca, w którym będziemy rozdawać ulotki oraz o uprzejmośc przy ich rozdawaniu.