Pozycjonowanie strony w wyszukiwarce

Podstawy pozycjonowania w marketingu

Internet jako źródło wiedzy i informacji jest niezastąpionym medium. Używamy go na co dzień przez wiele godzin. Czy to pracując, relaksując się czy też przeglądając social media. Wszystko to zabiera sporo czasu, lecz w XXI wieku jest to nieodzowny element życia człowieka. Warto więc wykorzystać ten aspekt życia w marketingu. Obecnie reklama w internecie nie jest niczym skomplikowanym i nie wymaga zbyt rozległej wiedzy. Czy to reklama w mediach społecznościowych, blogach, forach czy tworzenie własnych filmów. To wszystko może przynieść rozgłos waszej firmie a co za tym idzie wygenerować duże zyski. My porozmawiamy jednak o nieco bardziej zaawansowanej formie marketingu internetowego. Mianowicie tematem będzie pozycjonowanie stron i wszystkie zagadnienia z tym związane.

Czym jest pozycjonowanie

Pozycjonowanie stron to proces zdobywania jak najwyższych pozycji w wyszukiwarce internetowej. Polega na dążeniu do przekonania silnika wyszukiwarki, że dany adres URL stanowi najlepszy wynik w odpowiedzi na określone zapytania (słowa kluczowe) użytkowników. Wszystkie działania związane z tymi właśnie zagadnieniami, dzielą się na kilka charakterystycznych etapów.

Krok pierwszy w pozycjonowaniu

Pierwszym z nich jest analizowanie i badanie runku oraz preferencji użytkowników. Przed przystąpieniem do pozycjonowania i usprawniania strony internetowej należy zbadać czy istnieje szansa na poprawę sytuacji naszej strony oraz to czy istnieje szansa na nawiązanie walki z domenami z czołówki wyszukiwarki. Dwa istotne pytania jakie należy sobie postawić przed przystąpieniem do jakichkolwiek działań, to po pierwsze czy osiągnięta pozycja będzie źródłem takiego ruchu na stronie, który przyniesie realne zyski ? Drugim natomiast to czy keywordy nie mają profilu linków z którymi będzie bardzo trudno się równać. W tym celu warto wejść w bazę słów kluczowych i sprawdzić częstotliwość ich wyszukiwania. Analizując te dane warto zwrócić uwagę również na złożoność i skomplikowanie słów kluczowych. Jeśli są one bardziej ogólnikowe, o wiele łatwiej będzie się wybić w wyszukiwarce. Gdy już to zrobimy i przeanalizujemy opłacalność całego przedsięwzięcia można przystępować do kolejnego etapu.

Analizuj rynek

Kolejnym ważnym etapem jest analizowanie treści na danych stronach. Jeśli wiemy jakie są słowa kluczowe, to wiemy jakie muszą zostać użyte na naszej stronie. Im więcej artykułów z frazami kluczowymi tym większe miejsce naszej strony w wyszukiwarce. Mówimy wtedy o tekstach SEO. Bardzo ważne jest też, aby sprawdzić, które słowa kluczowe, czy też całe zwroty (w różnych odmianach, z uwzględnieniem synonimów etc.) pojawiają się regularnie na każdej lub prawie każdej z wysoko pozycjonowanych stron.
Do tego posłużą raporty “Common phrases” i “Common words” z surferSEO. Nie ma reguły mówiącej, że musisz mieć te same frazy, co konkurencja w swoim tekście. Jednak uwzględniając je minimalizujesz ryzyko, że Google uzna twój content za niedostatecznie tematyczny, po prostu słaby semantycznie. Pokrycie semantyczne to moim zdaniem klucz do rozszyfrowania hasła “wartościowy content”. Kolejnym bardzo istotnym elementem podczas tworzenia tekstów SEO jest ich długość. W głównej mierze zależy ona od tego jak duże teksty mają strony znajdujące się na topie wyszukiwarki. Może to być 10 tys. znaków a może to być 20 tys. znaków. Wszystko zależy od tego jak duże i liczne są teksty na stronach z góry wyszukiwarki.

Wsołpraca ze stronami z zewnątrz

W pozycjonowaniu ważne są również połączenia z innymi stronami, ponieważ to dzięki nim nasza strona staje się bardziej atrakcyjna dla robotów wyszukujących. Jak jednak pozyskać takie połączenia. Opierają się one na linkach zewnętrznych, mogą to być na przykład wpisy na naszym własnym lub zewnętrznym blogu, pisanie recenzji. Ciekawym, nieco czasochłonnym, a przede wszystkim wymagającym kreatywnego podejścia sposobem na pozyskiwanie linków jest stworzenie własnego wideo i umieszczenie go na portalach typy YouTube czy Vimeo. Optymalizacja filmów zamieszczanych na tych kanałach również może wpłynąć na. pozycjonowanie. Dla osób bardziej uzdolnionych plastycznie może to być tworzenie grafik czy plakatów, dla innych natomiast działania muzyczne. Do tej grupy należą również portale społecznościowe, na których dodajesz posty czy relacje. Dla osób szukających nieco innych rozwiązań, mogą to być również sponsorowania wszelkich firm i organizacji. Warto również pamiętać, że bardzo przydatne bywają opinie czy oceny osób zewnętrznych i blogerów. Dzięki wiarygodnej opinii zyskujemy jakościowe link. Oczywiście nie mamy pewności czy dana opinia zostanie wstawiona do internetu czy nie.

Kilka słów na zakończenie

Oczywiście pozycjonowanie to proces bardzo czasochłonny. Należy bardzo skrupulatnie i dokładnie usprawniać wygląd i merytorykę strony. Jeśli uda nam się znaleźć w czołówce to nie możemy zaprzestać działań pozycjonujących. Mechanizmy robotów wyszukujących zmieniają się każdego dnia i nie można być na topie przez cały czas. Ważne jest aby nie przestawać analizować rynku i usprawniać strony ponieważ stracimy cały uzyskany progres. . Posiadanie strony internetowej to warunek konieczny. Dobra strona firmowa powinna posiadać wartościowe treści. Powinna być na niej dobra oferta i przedstawione usługi, które firma świadczy swoim klientom. Bez niej nie ma jak mówić o pozycjonowaniu i rozwoju firmy. Postawmy więc na specjalistów którzy w odpowiedni sposób zaprojektują waszą stronę internetową, jej estetykę oraz mechanikę. Podobnie postępujmy z pozycjonowaniem, ważne jest aby zlecać je osobą posiadającym odpowiednie doświadczenie i umiejętności.