Reklama gadżetami

Firma a reklama

Reklamowanie własnej firmy w odpowiedni sposób jest zadaniem dla każdego przedsiębiorcy. Powinien on dbać o wizerunek firmy zarówno w terenie gdzie się ona znajduje jak i innych miastach. Musi on dążyć do polepszania standardów, powiększania zaplecza maszynowego czy doszkalanie pracowników. Jednak maszyny i ludzie to nie wszystko w marketingu. W głównej mierze są to reklamy, banery czy akcje promocyjne. Bez nich wasza firma nie zyska rozgłosu a co za tym idzie nowych klientów. Owszem dobry kontakt jest warty, lecz pocztą pantoflową nie uda się wypromować firmy. Konieczne jest zastosowanie bardziej i mniej konwencjonalnych rozwiań. Mogą to być akcje reklamowe, banery, reklama na forach i social mediach. Mogą to być również wszelkiego rodzaju gadżety, które będziecie rozdawać potencjalnym klientom. O tych właśnie gadżetach porozmawiamy. Wydawać by się mogło, że nie jest to temat wart uwagi, nic bardziej mylnego. Każdy przedmiot pasuje do innego typu osób i nie zawsze może przypaść do gustu naszemu klientowi. Dlatego tak ważne jest aby odpowiednio dobierać takie przedmioty.

Coś podstawowego ale czy bardzo dobrego.

Zacznijmy od czegoś tak banalnego jak długopis. Używamy ich na co dzień, zwykłe, niezauważalne. Zacznijmy od tego, dlaczego nie zawsze zauważasz, że właśnie trzymasz długopis jakiejś firmy lub piszesz na notatniku z innej? Bo jest to dla Ciebie już bardzo naturalne, standardowe. Oczywiście nie powiem, że są one całkowicie nieskuteczne, ale na pewno stać Cię na trochę kreatywności. Takie “gratisy” to raczej standard, który warto mieć u podstaw, ale uzupełniać, co jakiś czas, czymś bardziej wartościowym. Możesz także, właśnie w ten standard włożyć trochę kreatywności. Zgadzam się że takie przedmioty mogą być dobre do promowania firmy, lecz nie jest to nic niebywałego i w dzisiejszych czasach stosuje to tysiące firm. W marketingu celem jest przyciągnięcie uwagi i zainteresowania, a nie dawanie upominków standardowych jak wszyscy inni przedsiębiorcy. Lądują one potem w kontach szuflad czy śmietnikach. Dlatego tak istotne jest aby ich dobór był przemyślany a nie przypadkowy.

Dopasowanie do klienta

Dopasowanie jest podstawą sukcesu. Wybierając gadżety którymi będziesz reklamować swoją firmę warto aby były one dopasowane do profilu firmy. Istotne jest aby klient kojarzył dany przedmiot z dana. Oczywiście wiąże się to z nieco większymi kosztami niż zakup choćby długopisu lecz na pewno przynosi lepsze efekty. Jeżeli klientowi spodoba się to co dostanie będzie bardzo często tego używał a co za tym idzie dobrze wspominał firmę od której to dostał. Podam więc kilka przykładów takich przedmiotów. Pierwszym z nich będzie pendrive, urządzenie wszystkim dobrze znane i bardzo przydatne. Użycie go do celów marketingowych będzie bardzo dobrym pomysłem w firmach gdzie klienci korzystają z elektroniki. Mogą to być sklepy czy serwisy komputerowe lub salony z telefonami. Kolejny przedmiot, bardziej dla pań to na przykład pędzle czy pojemniczki używane w makijażu. Idealny przedmiot reklamowy dla salonów kosmetycznych czy drogerii. Dla osób działających i korzystających z usług fotograficznych, bardzo dobrym pomysłem będzie użycie ramki do zdjęć czy też albumu jako elementu reklamowego.

Ekskluzywność ale czy to jest dobre

Każdy z nas chce mieć rzezy ekskluzywne i drogie. Jest to jeden z instynktów ludzkich. Jeżeli więc nasza firma dysponuje zasobami gotówki, można postawić na upominki z droższej półki. Wtedy ciężko jest mówić o gadżetach ponieważ przedmioty te są dość drogie i daje się je raczej w wyjątkowych sytuacjach niż codziennie. W ekskluzywnych prezentach mieszczą się paczki/kosze ze słodkościami, zestawy do win z alkoholem, skórzane produkty, eleganckie breloki w etui, pióra (tak, niektórzy jeszcze je używają) czy spinki do mankietów. Dzięki takim prezentom klienci czują się wyjątkowi, zadbani i ważni dla Ciebie. Wzrasta ich lojalność i stają się bardziej przywiązani do Twojej marki. Opcja ta o wiele bardziej obciąży budżet firmy, lecz jeśli takie upominki będą wręczane w odpowiednim momencie, bez wątpienia przyniosą bardzo pozytywne efekty.

Pora roku a przedmiot

Ważne elementy które należy brać pod uwagę wybierając upominki to czas, miejsce i pora roku. Na przykład jesienią przydatne mogą okazać się gadżety takie jak: parasole, szaliki, bluzy czy też płaszcze przeciwdeszczowe. Natomiast latem warto zwrócić uwagę na czapeczki chroniące przed słońcem, koszulki, parasole słoneczne, piłki plażowe, leżaki. Zwracajmy na to uwagę, ponieważ może to bardzo dobrze wpłynąć na sukcesywność działania podarunku czy gadżetu. Czasem to właśnie dzięki odpowiedniemu momentowi wręczenia prezentu może przynieść najbardziej pożądany efekt.

Wykonanie

Kolejny, jakże istotny element to wykonanie i materiał z których są wykonywane te właśnie przedmioty. Nie ma nic gorszego niż upominek jest uszkodzony i lub zostawia jakieś ślady. Taką anomalią mogą być na przykład długopisy zostawiające ślady tuszu na rękach.  Pamiętajmy o tym, że nie zawsze to, co tańsze równa się dobrej jakości. Poza tym, im bardziej wytrzymałe będą produkty, którymi chcemy obdarować Klienta, tym dłużej będą one wykorzystywane, a tym samym przyniosą większe korzyści marketingowe.

Na zakończenie

Na koniec podsumowując, wybierając gadżety którymi chcemy reklamować firmę należy dokładnie zastanowić się dla jakiej grupy osób są one przeznaczone oraz do jakiej grupy osób będą one przeznaczone. Warto przemyśleć i postawić się w sytuacji klienta. Jak czuliście by się wy gdybyście otrzymali dany gadżet oraz do czego byście go używali. Ponadto zlecajmy wykonywanie tego typu przedmiotów osobą kompetentnym i z dużym doświadczeniem abyśmy mieli pewność, że nie stracimy pieniędzy.  I tu pamiętajmy, że rolą dobrej agencji reklamowej jest takie dopasowanie produktu, aby był funkcjonalny i niezawodny dla naszego Klienta i aby nasz budżet na tym nie ucierpiał.