Reklama prasowa – czy warto?

Reklama jest kluczem do sukcesu

Nie da się ukryć, że każdy z nas chciałby dobrze zarabiać. Korzystne wynagrodzenie pozwala nam bowiem na godne życie oraz realizację własnych marzeń i pragnień. Nie da się jednak ukryć, że ciężko jest znalezc pracę, w której będziemy dobrze zarabiać. Czasami to niemożliwe mimo posiadanych kwalifikacji oraz doświadczenia. Z tego też powodu coraz więcej ludzi decyduje się na założenie własnej firmy. Jeżeli firma ma dobrze prosperować, musimy odpowiednio zareklamować nasze usługi oraz towary. Dobrze będzie, jeżeli w tym celu skorzystamy z narzędzi reklamowych. Na szczęście mamy ich do wyboru całe mnóstwo. Wybór odpowiedniej formy reklamowej jest bardzo ważny i należy dobrze go sobie przemyśleć.

Najczęściej wybierane formy reklamy

Do najczęściej wybieranych form reklamowych należą ulotki, plakaty reklamowe, billboardy. Nie da się ukryć, że dystrybucja ulotek jest rozwiązaniem szczególnie kuszącym dla osób, które dopiero co rozpoczęły swoją przygodę z biznesem. Nie da się bowiem nie zauważyć, że jest to rozwiązanie dosyć ekonomiczne. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że jedynie właściwa dystrybucja ulotek przyniesie oczekiwane rezultaty. Niezmiernie ważny jest więc wybór miejsca, w którym będziemy rozdawali ulotki. Jeśli na przykład rozdajemy ulotki reklamujące produkty dla dzieci, rozdawajmy je w pobliżu przedszkoli oraz szkół podstawowych. Jeżeli zaś myślimy o billboardzie, koniecznie musimy pamiętać o tym, by był on wykonany z materiałów dobrej jakości. Jeżeli będzie on wykonany z materiałów słabej jakości, bardzo możliwe jest to, że szybko ulegnie zniszczeniu. Musimy bowiem pamiętać, że niekorzystne warunki atmosferyczne, takie jak opady deszczu, silny wiatr czy ostre światło słoneczne, sprawiają, że billboard niszczeje. Jeżeli dysponujemy dużymi środkami finansowymi, możemy pokusić się o reklamę w telewizji. Należy jednak mieć na uwadze, że taka reklama wiąże się z naprawdę dużymi kosztami. Jeżeli komuś zależy na reklamie internetowej, może wykorzystać banery reklamowe lub e-mail marketing.

Reklama w prasie – wady i zalety

Mniej kosztownym rozwiązaniem niż reklama w telewizji jest reklama w prasie. Oczywiście, jeżeli zależy nam na tym, aby zamieścić reklamę swoich usług w lokalnej prasie, musimy liczyć się z kosztami. Nie będą one jednak tak wysokie jak w przypadku wspomnianej już reklamy telewizyjnej. Reklama w prasie ma swoje zalety oraz wady. Jak powszechnie wiadomo dość dużo osób na co dzień czytuje gazety. Należy jednak zaznaczyć, że pod pojęciem współczesnej reklamy prasowej kryje się nie tylko reklama w papierowych gazetach, ale również reklama w tak zwanej prasie elektronicznej. Co ważne, reklamując jakiś produkt w prasie możemy wykorzystać różne narzędzia. Chyba każdy z nas kojarzy katalogi reklamujące kosmetyki, w których możemy znalezc wyperfumowane strony. Dobrym pomysłem na reklamę może być również dołączenie do jakiejś gazety darmowej próbki oferowanego przez nas produktu. Czytelnicy bardzo lubią testować takie próbki i jest to bardzo skuteczny sposób reklamy. Poza tym, odbiorca takiej reklamy czuje się uczciwie potraktowany. Producent jakiegoś produktu oferuje mu bowiem możliwość przetestowania go. Nie da się jednak ukryć, że oprócz zalet, reklama prasowa posiada również wady. Przede wszystkim należy pamiętać o tym, że aby zaznajomić się z naszą reklamą, potencjalny klient musi przeczytać gazetę. Nie każdy jednak ma w zwyczaju czytywanie prasy. Ta forma reklamy będzie więc nieskuteczna, jeżeli grupa docelowa, dla której dedykowany jest nasz produkt, nie czyta gazet. Jeżeli sprzedajemy na przykład zabawki dla dzieci, postarajmy się by reklama prasowa była jednym z kilku narzędzi reklamowych. Wadą reklamy prasowej jest również stosunkowo niedługi cykl życia mediów prasowych. Po przeczytaniu gazety lub interesujących nas artykułów w niej zawartych, najczęściej wyrzucamy gazetę. Zazwyczaj nie zapamiętujemy reklam produktów w niej zawartych. Jeżeli zdecydujemy się na reklamę prasową musimy pamiętać o tym, by nasza reklama znalazła się przynajmniej w kilku numerach.

Podsumowując wyżej zebrane rozważania z całą pewnością można stwierdzić, że ciężko wyobrazić sobie sukces firmy bez odpowiednich działań. O sukcesie firmy przesądza całe mnóstwo czynników. Na jedne z nich mamy wpływ, a na inne nie. Na pewno warto zadbać o staranny dobór kadry pracowniczej oraz o właściwą reklamę dóbr oraz usług oferowanych przez naszą firmę. Współcześnie mamy do wyboru całe mnóstwo rozmaitych form reklamowych. Możemy zdecydować się na reklamę tradycyjną oraz na reklamę internetową. Reklamę internetową mogą stanowić banery oraz e-mail marketing. Jeżeli zaś chodzi o reklamę tradycyjną, wybierać możemy spośród ulotek, plakatów reklamowych, billboardów czy reklamy prasowej. Każde ze wspomnianych rozwiązań posiada swoje wady oraz zalety. W tym artykule skupiono się jednak głównie na analizie wad oraz zalet reklamy prasowej. Reklama ta jest wciąż niezwykle popularna i można śmiało stwierdzić, że jest skuteczna. Jeżeli dołączymy do gazety darmowe próbki naszych produktów, z całą pewnością zyskamy zainteresowanie potencjalnego klienta. Świetnym pomysłem będą również próbki zapachowe na stronach. Musimy jednak pamiętać, aby dostosować treść i formę reklamy do naszych odbiorców. Reklama produktów dla dzieci w poważnej prasie, będzie raczej niezbyt trafionym pomysłem. Kolejną wadą zamieszczania reklamy w prasie jest krótki cykl życia mediów prasowych. Zanim więc zdecydujemy się na reklamę w prasie warto zastanowić się czy zdajemy sobie sprawę z tego jakie wiążą się z tym korzyści, a jakie niesie to za sobą zagrożenia. Jeżeli będziemy świadomi zarówno zagrożeń jak i korzyści, reklama w prasie ma szansę okazać się skuteczna.