reklama w internecie

Reklama w Internecie

Przeciętnie spędzamy kilka godzin dziennie w Internecie. Jednak ciągły rozwój technologii, potrzeba wyszukania aktualnych informacji, a także doba pandemii sprawiła, że coraz częściej zaglądamy do Internetu i coraz więcej czasu w nim spędzamy. Ma swoje dobre i złe strony, ale to co najważniejsze dla nas – sprawia, że Internet jest coraz częstszym sposobem na zdobycie nowych klientów.
Reklama w Internecie obecnie jest podstawą nowoczesnej kampanii marketingowej. Rozrost social mediów, coraz większa rola form internetowych, porównywarek cen, czy stron z recenzjami produktów, większy wpływ influencerów, już nie tylko na młodzież, ale również szersze grupy wiekowe sprawił, że reklama w Internecie staje się coraz szerszym pojęciem.
Trafia do większej grupy odbiorców, ma coraz więcej form, a przy tym rosnącą skuteczność.

Rodzaje reklamy internetowej

Reklamy w Internecie przyjmują nowe formy. Każda z nich trafia do innego odbiorcy, wywołuje inne emocje. Jedne są bardziej subtelne, inne bardziej nachalne. Wywołują przy tym różne emocje. Jedna forma może okazać się lepsza dla innego produktu, niż druga.
Wszystko to składa się na efekt końcowy – skuteczność danej formy reklamy.
Aby to wyjaśnić i dogłębnie opisać przyjrzymy się kilku najczęstszym i najpopularniejszym rodzajom reklam internetowych.

SEO

SEO, czyli pozycjonowanie stron internetowych pod kątem haseł wyszukiwarek. Dzięki temu dana strona internetowa może być wyżej wyświetlana w wynikach wyszukiwania. To zaś sprawia, że więcej użytkowników zobaczy dany link i w niego kliknie.
Głównym powodem jest to, że pierwsze 10 wyników wyszukiwań jest zwykle traktowane jako najbardziej wiarygodne źródło informacji. Ponad to już druga strona listy wyszukanych haseł jest wyświetlana przez mniej niż 10% użytkowników korzystających z sieci poprzez komputery czy laptopy. Przeważająca większość użytkowników, korzystających z urządzeń mobilnych w ogóle nie wyświetla drugiej strony.
Dlatego tak ważne jest pozycjonowanie strony na pierwszej karcie wyszukiwań.
Można to osiągnąć poprzez optymalizację całej strony pod kątem wyszukiwarki, link building, odpowiednie słowa kluczowe.
Optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarki najczęściej dokonywana jest pod kątem wymagań Google’a. Jest to bowiem najczęściej używana wyszukiwarka internetowa. Kryteria stawiane przez Google to między innymi : szybkość ładowania, właściwa dystrybucja treści, łatwa nawigacja na stronie, ale także udogodnienia dla osób niepełnosprawnych jak tekst alternatywny dołączony do obrazów.
Link building to ważna kwestia przy wiarygodności strony. Im bardziej wiarygodne są strony na których znajduje się link do naszej strony, tym za bardziej wiarygodną uważana jest nasza strona przez algorytmy Google. Najlepiej, aby linki prowadzące do naszej strony były związane tematycznie z tą samą lub pokrewną nam branżą.
Słowa kluczowe to nic innego, jak wpisywane hasła do wyszukiwarki. Odpowiednio dobrane słowa kluczowe wpływają na to, jak wysoko wyświetlana jest nasza strona. Słowa te powinny odnosić się do tego na jaką skalę się pozycjonujemy – lokalnie, na teren Polski, czy również zagranicznie – jaka jest konkurencyjność danej frazy i jak odnosi się do naszej oferty.
Budowa SEO to rozwiązanie przynoszące długoterminowe skutki. Służy budowaniu pozycji marki na rynku, ale również budowaniu wiarygodności wśród klientów.
Często opiera się na blogach firmowych lub tekstach o charakterze poradnikowym, gdzie razem z rzetelną, wiarygodną wiedzą podajemy jako rozwiązanie problemów nasze usługi i produkty. Takie rozwiązanie sprzyja dodatkowo budowaniu pozytywnej oceny naszej marki.

Współpraca z influencerem

Influencer to zawód, specjalność stworzona w Internecie. Początkowo mieli oni głównie wpływ na młodzież, jednak teraz coraz częściej osoby starsze posiłkują się zdaniem influencerów. Ma to głównie związek z tym, że coraz więcej osób prowadzi działalność poprzez YouTube, Instagram, Facebooka.
Tworzone są profile modowe, kosmetyczne, dietetyczne, książkowe, fitness, włosingowe, podróżnicze, lifestyle, rysunkowe, naukowe i wiele innych. Dzięki temu osoby prowadzące te kanały mogą docierać do skonkretyzowanej grupy odbiorców, żywo zainteresowanej danej tematem, ale wciąż mającej dużą liczebność.
Najpopularniejsi youtuberzy tworzą wokół siebie społeczność liczącą często powyżej miliona osób. Jest to świetna grupa odbiorców dla nowego produktu, czy usługi w branży ich interesującej.
Dlatego współpraca ze znanym i lubianym influencerem to świetna reklama. Owa znana osoba może stworzyć recenzję lub typowy materiał promocyjny naszego produktu, jednak przede wszystkim przedstawi go swoim odbiorcom. Przy czym ma ona silniejszy wpływ niż typowa reklama.
W reklamie może bowiem występować osoba obojętna odbiorcom, którzy nie zostaną przekonani przez nią nawet najsilniejszą argumentacją. Youtuber ma taką przewagę, że odwołuje się do swojej widowni, osób nim zainteresowanych i żywiących do niego pozytywne uczucia. Dzięki temu produkt reklamowany przez niego ma od razu większą wartość, jest milej kojarzony i szybciej zapadnie w pamięć.

Media społecznościowe

Wiele marek ma obecnie swoje strony internetowe, poprzez które klient może zapoznać się z ofertą i zamówić produkt lub usługę. Jednak aby lepiej wypromować swoją markę w Internecie potrzebne są również social media. Twitter, Instagram, Facebook, czy YouTube to portale na których nasi potencjalni klienci spędzają najwięcej czasu.
Obserwują tam inne konta, oglądają filmy, ale także pozyskują w coraz większym stopniu wiedzę. Można to bardzo dobrze wykorzystać do reklamy.
Przykładowo, zamiast w reklamie mówić o wodoodporności danego telefonu, dlaczego by nie nagrać filmik na YouTube, gdzie będzie ciekawie pokazany test wodoodporności?
Dlaczego by nie nagrać filmiku, na którym być może znana influencerka lub makijażyska pokaże jak wykonać ciekawy makijaż za pomocą kosmetyków danej marki? Dlaczego by na Instagramie nie pochwalić się jak piękne mogą być paznokcie pomalowane danym lakierem, jak pięknie została wydana dana książka, czy komiks, czy jak został zaprojektowany nowy samochód?
To materiały, które są obecnie znacznie atrakcyjniejsze dla potencjalnego klienta. Zaś samo zainteresowanie nowych klientów i ich ciekawość to początek generowania nowych przychodów, budowania pozytywnego wizerunku firmy i jej wiarygodności w Internecie.