Reklamuj się wśród kierowców

O czym należy pamiętać, gdy chcemy się reklamować

Banery reklamowe są jednym z bardziej znanych, żeby nie powiedzieć że podstawowych sposobów reklamowania się w dzisiejszych czasach. Owszem Internet, który coraz bardziej się rozwija wypiera tradycyjne sposoby reklamowania. Jednak zadając sobie pytanie jak często, jadąc samochodem widzimy banery, reklamy, plakaty czy inne tego typu sposoby na przyciągnięcie uwagi klienta. Tradycyjne metody mimo upływu czasu są bardzo często stosowane i przynoszą wiele zysków. Jednak proces tworzenia i produkcji banerów jest dość skomplikowany a i materiał z których są one wykonywane różnią się w zależności od przeznaczenia baneru oraz warunków użytkowania. Poruszając więc temat banerów zacznijmy od ich najważniejszego elementu czyli płótna. Jedno jest pewne – wybór należy uzależnić od konkretnego zastosowania. Inny materiał wybierzemy do wnętrz (tak, we wnętrzach też stosuje się banery – chociażby do ozdoby, nie koniecznie do celów reklamowych czy sprzedażnych), a inny na zewnątrz, inny do zawieszenia przez drogę, a jeszcze inny do zamocowania bezpośrednio na budynku.

Banery z Frontlitu

Pierwszym omawianym typem będą banery Frontlit. Produkowane są one w różnych grubościach i wytrzymałości w zależności od przeznaczenia. Jest to najbardziej popularny materiał, jeśli chodzi o produkcję reklam.  Łatwy w obróbce, tani i wytrzymały, dobrze się go zgrzewa. Idealny do stosowania do reklamy zewnętrznej na budynkach, billboardach, płotach itp. Istnieje jedna zasada – im wyższa gramatura i mocniejszy splot – tym baner będzie wytrzymalszy i może być stosowany do dłuższej ekspozycji. Są bardzo przydatne w miejscach gdzie konieczne jest aby światło się nie odbijało i nie wpływało na czytelność banera.

Nieco droższa wersja

Następny nieco droższy materiał to Blockout. Są to banery drukowane obustronnie. Jego główne zastosowanie to montaż przy ulicy i nad drogami. Z powodu iż jest on drukowany obustronnie konieczne jest zastosowanie trzech warstw w jego produkcji. Pierwsza to warstwa do druku, druga jest warstwą nieprzepuszczającą światła, trzecia to kolejna warstwa druku. Materiał ten jest o wiele bardziej wydajny niż Frontlit, ponieważ nie pozwala na powstawanie efektu nakładanie się reklam z dwóch stron. Standardowo produkuje się go w dwóch gramaturach 440 i 610, co wpływa na wytrzymałość reklamy.

Banery z siatki

Typem nieco odmiennym od pozostałych jest siatka Mesh. Nie jest ona wykonywana, z tych samych materiałów co Frontlit czy Blockout, lecz ze specjalnej siatki. Powierzchnia tego banera składa się z drobniutkich dziurek powstających w procesie produkcji poprzez ułożenie poszczególnych włókien w większej odległości od siebie. Dziurki te mają następujące zalety – dzięki nim baner jest lekki, przepuszcza powietrze i światło. Oczywiście ta technologia nie jest bez wad. Zastosowanie siatki zamiast jednolitego materiału powoduje, że taki baner jest bardziej podatny na uszkodzenia mechaniczne, a ponadto obraz z bliska jest nieco nieczytelny. Rozwiązanie to stosowane jest głównie przy produkcji bardzo dużych powierzchni reklamowych, montowanych choćby na budynkach. Można stosować go również na wszelkiego rodzaju konstrukcjach. Z uwagi na jej mniejszą wytrzymałość z reguły stosuje się tylko jedną gramaturę. Materiał ten bardzo łatwo się zgrzewa, więc można z niego tworzyć olbrzymie powierzchnie ekspozycyjne, co przy jego mocno obniżonej wadze jest olbrzymią zaletą. Jest to bardzo dobre rozwiązanie na wszelkie konstrukcje czy budynki. Bardzo dużą zaletą tego rozwiązania jest stosunkowo niska waga takiego baneru co nie obciąża budynku czy konstrukcji na której jest on zamontowany.

Odblask sposobem na reklamę

Ostatni rodzaj banerów które są dość specyficzne, lecz dość często stosowane to banery odblaskowe. Ich niewątpliwą zaletą jest bardzo dobre odwzorowanie kolorów i ich natężenie. Materiał z którego są one wykonane jest bardzo wytrzymały i odporny na uszkodzenia mechaniczne. Zaletą tego urządzenia jest odbijanie nawet małego światła padającego na powierzchnię banera. Nie trzeba żadnego zewnętrznego oświetlenia billboardu i można cieszyć się ekspozycją reklamy nie tylko w dzień, ale i po zmierzchu – a w okresie jesienno-zimowym jest to olbrzymia zaleta.

Coś na koniec

Banery są bardzo popularnym i skutecznym środkiem reklamowym. W XXI wieku, który jest wiekiem samochodów i internetu oprócz reklamowania w internecie reklamy przy drogach jest wybitnie skutecznie. Inwestowanie w reklamy są bardzo skutecznym sposobem na podniesienie sprzedaży i reputacji swojej firmy. Oprócz reklam ważne jest odpowiednie zarządzanie i rozmowa z klientem. Lecz bez rozgłosu i reklamowania klienci nie będą w stanie znaleźć naszej firmy. Zamówienie reklamy należy jednak dokonać w sprawdzonej firmie. Odpowiednie wykonanie i dobór materiałów gwarantuje wytrzymałość i dobry wygląd baneru przez długi czas. Oszczędzanie na materiałach może skutkować szybkim zużyciem banera, utratą kolorów czy zwykłym podarciem pod wpływem warunków atmosferycznych. Nie oszczędzajmy więc tylko kupmy coś co będzie dobrze wyglądać i spełni swoje zadania. Jeśli chodzi o montaż baneru to też należy przeprowadzać to w sposób odpowiedni, ponieważ podczas tego procesu można bardzo łatwo uszkodzić a co za tym idzie stracić pieniądze. Istotne jest więc aby w montaż zlecić osobą odpowiedzialnym i posiadającym niezbędne umiejętności i doświadczenie. Nie zwlekajcie z zakupem i montażem banerów, dzięki którym zyskacie klientów i powiększycie sprzedaż. Może to w znaczącym stopniu polepszyć sytuację w naszej firmie oraz zwiększyć jej zasięgi. Gwarantujemy, że bardzo korzystnie wpłynie to na rozwój waszej firmy a co więcej może na tyle zwiększyć zasięgi że nasza firma stanie się globalną marką.