Sposoby internetowego marketingu

Podstawa dzisiejszego marketingu

W XXI wieku reklama stała się podstawą sprzedaży. Aby skutecznie sprzedawać należy zainteresować klientów swoją ofertą. Istnieje wiele możliwości i sposobów przyciągania ich uwagi. Począwszy od reklam w internecie, poprzez reklamy telewizyjne, radiowe czy banery. Porozmawiajmy jednak o internecie, jest to bardzo bogate źródło wiedzy, rozrywki a także ogromna możliwość do reklamowania swojego biznesu. Ważne jest aby jednak wiedzieć jak się za to zabrać, ponieważ nie jest to tak proste jak się wydaje i trzeba wiedzieć gdzie uderzyć aby przyniosło to zamierzony efekt. Istnieje kilka możliwości takiej reklamy.

Pozycja strony w internecie

Pierwszym z nich jest pozycjonowanie strony w wyszukiwarce. Jest to jedna z najlepszych metod reklamy w internecie. Polega na takim modyfikowaniu zawartości strony i jej treści aby znajdowała się ona jak najwyżej w wyszukiwarce Google. Oznacza to że osoby zainteresowane szybciej w nią klikną a co za tym idzie znajdą się na naszej stronie i jest większe prawdopodobieństwo że skorzystają z naszej oferty. Jednak aby czerpać korzyści płynące z pozycjonowania, wymagana jest cierpliwość, systematyczna praca i nieustanny rozwój strony. Największy ruch generują frazy mocno konkurencyjne i czas potrzebny na wypromowanie witryny na takie wyrażenia liczony jest w miesiącach, a w przypadku najbardziej konkurencyjnych – nawet w latach. Dodatkowo pozycjonowanie wymaga zdobycia specjalistycznej wiedzy, która wymaga od nas poświecenia sporej ilości czasu.

Płatne, ale czy dobre ?

Kolejny sposób na reklamę w internecie to AdWords. Zasada działania tego urządzenia jest dość prosta. Płacimy określoną kwotę i nasza reklama wyświetlana jest konkretnym osobą przez Google. Opłata pobierana jest wyłącznie wtedy gdy klient kliknie w reklamę i przejdzie do naszej strony, a nie jak w przypadku wielu innych tego typu urządzeniach z góry.

Social media marketing

Portale społecznościowe są znane każdemu z nas, korzystamy z nich praktycznie codziennie, spędzając na ich śledzeniu od kilku do nawet kilkunastu minut dziennie. Dlaczego więc nie wykorzystać tych mediów do reklamowania swojej firmy. Nic prostszego. Po pierwsze wystarczy założyć firmowy profil na Facebooku czy Instagramie. Po drugie publikowanie informacji i postów. Bez regularnych publikacji interesującej naszych odbiorców treści, nie uda nam się pozyskiwać nowych użytkowników. Profile firm, w których nowe informacje są udostępniane raz na bardzo długi czas (np. raz w miesiącu) właściwie nie mają szans na przyciągnięcie uwagi użytkowników. Ważne jest więc aby pojawiały się one regularnie i były interesujące. Dzięki takiemu marketingowi możemy bardzo szybko zyskać rozgłos wśród społeczności a co za tym idzie zbudować bardzo znaną markę.

Mapa do naszego biznesu

Mapy Google są wykorzystywane przez miliony ludzi, którzy wyszukują za ich pomocą adresy, restauracje czy inne miejsca które ich interesują. Używać ich można zarówno na komputerach jak i telefonach co daje ogromne możliwości. Kluczem do sukcesu może być założenie profilu w usłudze Google, gdzie podamy informacje o naszej firmie i jej adres. Po założeniu i aktywacji wizytówki, warto zacząć ją promować. Można to robić poprzez dodanie na naszej stronie www linku do wizytówki, umieszczenia go na portalach społecznościowych, blogu, w stopce maila i za pomocą innych kanałów. Dzięki temu wielu potencjalnych klientów może trafić na naszą firmę wyszukując innych miejsc. Warte uwagi jest również to, że taka wizytówka jest darmowa i nie wymaga od przedsiębiorcy praktycznie niczego.

Jak reklamować się pisząc ?

Dla osób posiadających więcej czasu i cierpliwości, bardzo dobrym pomysłem na reklamę może być prowadzenie bloga. Wymaga on więcej czasu i pracy ale może przynieść znakomity efekt.  Wielu użytkowników czuje potrzebę podążania za trendami i kierowania się tym, co sądzą ich idole czy specjaliści z danej branży. Jeżeli uda nam się zostać takim ekspertem, będziemy mogli kształtować zainteresowania naszych czytelników, poszerzać ich wiedzę na związane z naszą działalnością tematy czy zachęcać ich do zakupu danego produktu lub usługi. Odpowiednie dobieranie i redagowanie artykułów i tematów, poruszanie wątków które są w danym momencie na topie czy umiejętność zainteresowania odbiorcy w artykule. To wszystko może się przyczynić do tego, że dzięki naszemu blogowi dany produkt będzie się bardzo dobrze sprzedawał. Ważne jest jednak że aby rozwój był systematyczny konieczne jest publikowanie treści regularnie, bo w przeciwnym razie nie przyniesie on wielu czytelników a co za tym idzie wielu potencjalnych klientów

Reklamowanie na YouTube

Zawsze można spróbować kariery na YouTube która w przypadku dobrej jakości filmów może przełożyć się na duże zyski. Jednak jest to dość kosztowne. Stworzenie profesjonalnego kanału wiąże się z koniecznością zakupienie profesjonalnego sprzętu i urządzeń. Potrzebna będzie kamera, mikrofon czy statywy. Nie zapominając o programach komputerowych dzięki którym dodamy odpowiednie efekty czy zmontujemy film. Ponadto potrzebny będzie zespół osób potrafiących obsłużyć cały ten sprzęt i zmontować profesjonalny filmik. Niewielki zespół będzie w stanie w ciągu miesiąca nakręcić, zmontować i opublikować od kilku do kilkunastu nagrań, więc jest to reklama dla firm, które mają możliwość zainwestowania w nią większych środków. Im lepszej jakości i ciekawsze filmy tym więcej osób je ogląda a co za tym idzie więcej osób będzie gotowa kupić rzeczy które przedstawiamy na naszych filmach.

Podsumowując sposobów na wykorzystanie internetu do reklamowania firmy jest wiele. Jedne wymagają poświecenia sporej ilości czasu lub pieniędzy, inne są darmowe ale nieco mniej efektywne. Wybór należy do was, ale na pewno znajdziecie coś dla siebie.